söndag 24 maj 2015

Final Borlänge Tour

Aningen sen till Mellsta, femtio minuter till start, men jag inser att när tiden är knapp är istället fokuset större. Gav mig löpandes ut för värma upp/reka bana. Knappt fyra kilometer, upp och ned, kurvor i mängd, med några partier för slätdrag. På startlinjen och iväg. Tvåa i första kurvan, fyra när det efter en knapp minut stabiliserats. Kändes rätt bra, bekvämt sådär. Det visade sig dock vara en bedräglig känsla. Jag insåg att det gick för fort och tvingades släppa iväg de fyra i spets. Senare kom Thomas Berg ifatt mig, jag lyckades klamra mig fast ett tag men även här brast linan. Uppför tom! Att han därefter gled ifrån mig på slätan var något av spiken i kistan. Jag räcker inte till och inser att jag inte alla är där jag hoppats. I mål som sexa. Positivt idag var att jag fortsatte plåga mig och inte gick ned i bekvämlighetszonen. Jag kör bra utför, på trixiga partier och startar snabbt som en vediska. Saknar helt tryck uppför och på slätan. Tack Borlänge CK och medtävlare för en kul helg i cykelns tecken! 

Inga kommentarer: