lördag 31 oktober 2009

så totalt osexigt

se´n är ju självklart frågan om huruvida cykelcross är sexigt, men roligt är ändå ett krav. roligt, motiverande. jag gillar lera, gyttjebad, asfalt, grusväg, gräs, hinder, kurvor, trappor, motvind, -ja faktiskt inte så höga krav vad gäller cykelcross och tävlingsdax. härligt att få dra till stockholm med gossarna, dels för att hälsa på hos familjen stark och dessutom att tävla granne med kungen på kärsö. kartskissen visar en bana med vansinnigt mycket kurvor och beskrivningen talade om huvudsak gräsunderlag. väl på plats, under min löpande uppvärmning visar sig banan mycket riktigt sådan, med ett fett tillägg. underlaget totalt uppluckrat, mer eller mindre slagigt, oharmoniskt. jag ville packa ihop och åka hem, -utan att starta! delade med mig av min kritik till lasse p, dagens kommissarie, och påtalade framförallt det parti av banan där vi studsade runt på en oslagen gräsäng, med dolda tuvor, där cykeln gick åt precis alla håll och kanter. farligt helt enkelt. han hade inga synpunkter på det så inte så mycket att göra. start och fenomenalt bra iväg som tvåa. efter 30 sek studsande dök första tanken på "bryt" upp, försvann och kom tillbaka. jag härdade ut i 25 minuter och åkte istället och duschade. växlade från 2:a till tolva, till fyra, till tolva, till sexa när jag klev av. så fenomenalt tråkigt var det länge sedan jag hade på cykel med nummerlapp. kom igen valhall, det måste gå att få till en rolig bana även i huvudstaden!

Inga kommentarer: