torsdag 21 juli 2011

Mycket väsen för ingenting

Mötte upp glada familjen en bit efter 15 för Vaccinering mot tbe. Båda grabbarna var rejält peppade inför detta härliga stick. Vi började med stormumriken själv, dvs mig själv. Därefter storebrors tur och han gick från försiktigt motsträvig till nästintill gallskrikande. Efter en kort stund repade han dock mod och konstaterade att "jag ska lugna ned mig sa blir det bättre". Klart! Sist på tur Lilleman, som jag fick bära in, vilt sprattlande och tokskrikande. Här körde vi dock på, alltmedan jag höll i och han fortsatte ända till sprutan satt i armen och han fattade att obehaget var högst minimalt. Tillbaka för dos nummer två om cirkus en månad. Hopp om bättre genomförande då. Minst sagt. Anledningen till denna vaccination? Mor och far, dit vi ska inom snar framtid, bör sommartid i st anna, där fästningar är populära husdjur.

Inga kommentarer: