måndag 18 november 2013

dekadens

kanske läge att ägna den här veckan åt just det, slappa, hänga i gungstolen, sippa på en margarita och vänta in sommar, sol och värme. fast å andra sidan, lusten att träna är inte mindre för att säsongens sista tävling är körd. den är konstant och på något sätt ovillkorlig. undrar egentligen var den kommer ifrån? jag vill träna i alla lägen, i alla friska tillstånd, på alla platser, närsomhelst och varsomhelst. jag är självklart glad att så är fallet, men samtidigt ger det tidvis upphov till viss frustration, då tiden inte riktigt medger. inför året hoppades jag kunna snitta en timme per dag, något som skulle ge 365 timmar träning på året. jag har för länge sedan insett att jag inte fixar det, just nu snittar jag ca minus en timme/vecka för att det ska gå i lås. innebär trots allt fler tränade timmar 2013 än 2012 och det i sig är positivt. 100 armhävningar före jul känns dock i allra högsta grad nåbart. avslutar med ytterligare två bilder från lördagen på Stora Skuggan. Du hittar fler av samma kaliber här:

på väg upp i fältet, men redan här var jag för långt bakom både Stenberg och Mård.
Foto: Kenneth Hedman


jag har många styrkor, målgesterna är dock sådär...
Foto: Kenneth Hedman

Inga kommentarer: