söndag 3 augusti 2014

Verkligheten

Det planerade TT:t fick strykas. Herman vaknade, för femte eller sjätte dagen i rad med över 40 graders feber. Efter ett telefonsamtal hade vi en slot på öron-näsa-hals och efter undersökning nr två, ( den första gjordes i fredags och innefattade allt utom halsprov), där halsprov ingick gick vi hem med en tiodagarskur penicillin mot streptokocker. Hoppas nu det vänder och att sommarlovets två sista veckor går i friskhetens tecken. Efter en stökig natt försåg jag mig med en timmes tupplur mitt på dagen och kände mig om möjligt ännu segare när jag vaknade! På cykeln och ut till Källviken för 45 minuters tävlingslik träning. Hittade en del av det markerade, svarta spåret som bjöd på riktigt fin och stökig terräng utför, som bonus dessutom en bakhjulspunka! Uppförsåkningen hittade jag inte riktigt så jag valde stigen upp i slalombacken. Fyra varv och ett riktigt powerpass, om än inte i tävlingsfart. 
Dagens ben, med äkta Källvikenschmutz. 

Inga kommentarer: