tisdag 23 september 2014

två dåliga och två bra

startade morgonen på allra sämsta sätt. ett ägg från två meter över stengolvet. explosion! visste du att ett ägg från den höjden sprider sig ca en meter? rätt mycket hushållspapper för att samla upp allt.. fortsatte i bättre anda. på cykeln upp till jungfruberget för en knippe backintervaller i tv-tornsbacken. såg framför mig att tiderna mot förra gången skulle vara avsevärt mycket sämre men låg (bara) ca 10 sek sämre än tidigare i somras när det närmade sig cykelvasa och sjukdom. fin men rejält kall morgon, flödande snor och bit i kinderna, hösten är verkligen här på allvar. med en gnutta tur hinner jag landa i hyfsad form till hackmora mtb om knappt två veckor.
ScottScale910 i soluppgång, -en syn för gudar.

måndagen bjöd på sista träningen för småchipparna. vi avslutade i stil, med att bestiga serpentinen parallellt med mördarbacken. trodde inte i min vildaste fantasi att ett enda av barnen skulle komma hela vägen upp men oj vad jag bedrog mig! imponerande. nästa måndag stänger vi cykelfabriken för i år med formell avslutning då vi kör måndagscup i stångtjärn.

Inga kommentarer: