onsdag 22 oktober 2014

Onsdags-VM på en... Onsdag

hur konstigt det än kan låta men någon enstaka gång kan även jag komma loss från innebandyns bojor. idag var en sådan dag. tidigt igång på kontoret, lyxlunch på banken med frun och en eftermiddag i 120 km/h. avslut 16:00, ombytt och startklar på lugnet kl 16:28, två goda minutrar till mastervarv. fuktigt, men inte blött i marken, halt gräs, bitande kall vind var de yttre förutsättningarna. de inre stod ristade i sten. tre heat, två varv vardera, ca 11 minuters åktid, perfekt. heat ett startade halvbra, iväg runt femte. avancerade sedan uppåt i fältet och skar mållinjen på podieplacering. heat två sopsist iväg i starten, -bra på sätt och vis då det innebär att jag då får träna på att köra om. så gjorde jag också, i kurvor, på raksträckor, över hinder och uppför backar. i mål igen i den övre fjärdedelen av fältet. avslutningsheat och full satsning från start. jens och öijer gled dock iväg men därbakom tampades vi fyra stycken om sista pallplatsen. jag vek ned mig men gjorde ändå en full godkänd onsdagsinsats. i mål som hel men inte ren. finfin prologhosta så här efteråt men det är det värt. efter denna kraftsamling till Fk arena där jag mötte upp pojkarna för att se ibf spöa sirius med 6-2. skönt det.

Inga kommentarer: