söndag 11 oktober 2015

Tre dagar & counting

Det började med en skakning i övre luftrören. Fortsatte ut i övriga delar av kroppen i form av muskelvärk, ont i huvudet och nu, som grädde på det beryktade moset, en alldeles underbar skrällhosta. Två dagars crossande helt om intet. Istället har jag tillbringat timmar i sängen och även sett två filmer. Turist var en udda fågel, med en del svårmod och däremellan en hel del snyggt foto. Sevärd och tungsint sådär.

Jag medicinerar efter bästa förmåga, alltifrån klassiker somnat whiskey till moderna preparat i form av coldzyme, echinaforce, kanjang och helt vanlig c-vitamin i brusform. Med tanke på hur set sett ut runt omkring mig med sjuklingar är det egentligen ingen högoddsare att även jag till slut gick i däck men frågan jag ställer mig; -varför just nu? Inte nog med de två missade crosstävlingarna, SM går om bara två veckor... Jag förlikat
R mig vid tanken på att starta med dåliga förberedelser och hoppas trots det på resultat enligt denna:

Mård högst upp, Stenberg därnedanför och jag på tredje trappsteget.

Inga kommentarer: