söndag 6 december 2015

Effektiv helg

Fredagmorgon i velodromen. Mängder av intervaller, en stor skara människor, sega ben och trött kropp.
Emil gasar och Myrberg skuggar.
Lördagsplanen var ute ykel m Löfgren men jag vaknade sliten och trött så jag ställde in min medverkan. Istället spelades det innebandy. Hela familjen kasserade in två förluster på varsitt håll..
Haikraketen gick i stå.
Kvällen hos Hellbergs i trivsamt samspråk, god mat och både sangria och rödvin.
Idag startade jag på nytt i velodromen. En blandad skara, trots att schemat säger Intensiv, något som brukar rendera en rätt homogen, fartglad grupp av cyklister. Preben manövrerade oss med bra styrning vilket genererade både effektivitet och trötthet. Bra, helt enkelt. 
Därefter in med tre nya kubik ved, lite spontaninköp av alpinhjälm t Herman och ett par inneskor till mig själv. Bagheera outleten har bra både sortiment och priser, väl värt ett besök. 




Inga kommentarer: