fredag 5 februari 2016

+30 i snitt

Företagsstafett på Runn. Varvet som alltid en dos över fem km. Målsättningen som alltid att snitta över 30 km/H. Sannolikheten för detta i år minus massor. Detta baserat på de två träningspass jag denna vinter jag gjort denna vinter. Avvaktade i starren, dvs första minuten. Gick därefter upp i spets, matade Max några minuter, kollade läget och konstaterade att jag hade sällskap av T Plahn, utöver det ingen. Försökte få honom att gå upp och hjälpa till m farthållningen. Ingen lycka. Gasade igen. Gjorde om samma manöver ytterligare en gång m samma resultat. Beslöt där och då att fortsätta i högt, kontrollerat tempo med möjlighet att öka om det skulle bli spurt om sträckan. Så blev det inte, jag växlade i ledning till Jennifer. Hon höll bra fart, växlade som tvåa, Roland i ledning efter tredje varefter Peter defilerade i mål som vinnare. Tredje året på raken! Efter kontroll av pulsklockan konstaterade jag att jag lyckades med konststycket och mitt sedan länge utstakade mål att snitta över 30 km/H! stort och märkligt på samma gång. Framförallt med tanke på att jag i år "tränat" två gånger på skridskor
Laget innan start
Håkan Edvardsson på offensiven. Distanserar Jennifer med några meter på sluttampen
Peter Bäck nästan flyger fram på sista sträckan




Inga kommentarer: