tisdag 24 maj 2016

Borlänge Tour

Fredag eftermiddag. Sladdade in m husvagnsekipaget en timme innan start för prolog. Effektiv uppvärmning och iväg på utsatt tid. Himlen öppnade sig några minuter före start vilket gjorde kurvtagningen lite chansartad men mina nya Vittoria Peyote greppade bra och bjöd på bekväm gång. I mål som sexa, nöjd m placering men onöjd m tiden.
Lördag vankades tävling för tre av oss. Min tur först. Pga en otäck olycka blev vår start förskjuten. Först med en 20-minuting och därefter en dryg timme. Iväg kom vi på våra tre sju-kvarvarv. Jag startade bra och låg fyra in på andra varvet när jag vid passering av yngre förmåga lyckades slå skon i en rot varvid skon slogs sönder, öppnade sig och jag nästintill tappade den. Fipplade lite, blev passerad av ett gäng och i mål son åtta. Herman up därefter, slowstarter men avancerade och åkte först över linjen. Cissi avslutade dagen m att göra MMM 57 km istället för 45! I mål till slut och därefter grillgrillning som avslutning.

(Bilden från H Öijer)
Herman först ut på söndagen. Stressade till start, hastade iväg och i mål som trea. Jag därefter, peppad järnet och bespetsad på att klättra i listan. Tryckte gasen i botten men var helt offside. Inget tryck, dålig teknik och slappt psyke. Rullade omotiverad runt sista varvet och ville bara hem. Tråkig avslutning på en annars kul och hektisk helg. Vilar några dagar men hoppas kunna göra något kreativt inom snar framtid. 


Inga kommentarer: