onsdag 8 mars 2017

72 timmar & counting

två veckor tog det, det eländiga virusskit som plågade mig. i det stora hela är det inte mycket men där och då är det ett elände utan dess like.
är tillbaka i träning sedan en dryg vecka och har fram till idag tvingat mig att ta det lite piano och stegvis sådär. ikväll grenslade jag dock den här tingesten och pressade upp pulsen i snygga höjder.


i övrigt har träningen sedan återtåget började bestått av velodromande och som kronan på verket premiär "på riktigt" på Sparken i skogen. den lovar gott redan från första rull. med grymmehjul från Innolite på kommer det definitivt inte vara cykeln som hindrar mig från att åka fort. lite annan sittställning än fjolårets raket, Scalen. Den största skillnaden annars är gaffelvinkeln. här är den betydligt flackare vilket gör känslan mer sävlig. sannolikt påverkar det utförsåkningen i positiv riktning.
så här kan det se ut. (i vinterskrud).


för att krydda livet en extra gnutta har jag gett mig själv i present en sjudagarsfasta. just nu konstaterar jag att det var 72 timmar sedan jag senast käkade. sedan dess har det varit enbart flytande, bortsett från de i vatten lagda linfrön som står på frukostbordet. det var många år sedan jag sist gjorde en sådan här lång fasta men så här långt går det oväntat bra. som vanligt konstaterar jag att det värsta är tristessen, -att inte äta!

Inga kommentarer: