söndag 6 mars 2011

resume, del ett

Som du säkert redan vet går starten vid Berga by 8.00. För att säkerställa att platsen i fållan innebär det uppstigning 4.00. 6,30 öppnar insläppet och jag lovar att köerna ringlade långa redan 45 minuter dessfőrinnan. Jag höll fast vid min plan och placerade mig längst till vänster i tron att chansen till enkelt avancemang var störst just där. Jag tror det stämde för iväg kom jag och toppen på backen nåddes efter bara ett antal smärre incidenter och stopp. Vägen mot smågan och vidare mångsbodarna rullade på i bra men kontrollerat tempo på snabba skidor, mestadels mellan spåren där det var markant snabbare. Åt och drack så ofta jag kom åt och fortsatte med bra flyt mot evertsberg där de första mattningstendenserna började ge sig till känna. Ett snabbt stopp vid kontrollen med påfyllning av flaska kompletterat med en mugg enervit och blåbärssoppa. Check tänkte jag, -nu återhämtar jag mig fint i utfőrsåkningen ner mot vägundergången. Fortsättning följer......

Inga kommentarer: