tisdag 7 juli 2015

Alldeles underbart

Visst, lite skumt att kura in sig i velodromen när solen nästintill skiner och benvärmare är på gränsen till för varmt. Men, om det nu ska planeras och jag närma mig något som liknar en högre form, då är det i velodromen det ska göras. Skottade på med fyra fyror, samtliga med bra varvtider och en relativt sett lägre puls är vanligt. Detta kan betyda två saker. Antingen är jag sliten eller så producerar jag mer effekt vid lägre ansträngning. Jag håller på alternativ två. Rundade av med fem tvåvarvsintervaller med stillastående start. Härligt stiff,  yrslig och nöjd rullade jag därefter mot en dags arbete. 

konstaterar att jag tack vare Mörksuggan nu är tillbaka i förstaledet på cykelvasan, fjolårets bottennapp och väggning gav mig en oönskad skjuts bakåt i startleden.

Inga kommentarer: